Zakon o elektronskom fakturisanju stupio je na snagu 7. maja 2021. godine, a odredbe koje se odnose na obavezu izdavanja, primanja i čuvanje elektronskih faktura primenjivaće se na subjekte javnog i privatnog sektora u fazama. Podzakonski akti biće doneti u roku od 6 meseci .
Šta uređuje Zakon?
Zakonom se uređuju izdavanje, slanje, prijem, obrada, čuvanje, sadržina i elementi elektronskih faktura, u transakcijama između subjekata javnog sektora, između subjekata privatnog sektora, odnosno između subjekta javnog i subjekta privatnog sektora i druga pitanja koja su od značaja za elektronsko fakturisanje.
Ko ima obavezu izdavanja elektronskih faktura?
Zakon propisuje koji subjekti imaju obavezu izdavanja elektronskih faktura, kao I situacije u kojima takva obaveza ne postoji.
Obaveza izdavanja elektronske fakture ne postoji za:
Šta podrazumeva sistem za upravljanje elektronskim fakturama?
Kao bitan element, Zakon uvodi informatički sistem za slanje i prijem elektronskih faktura, kojim će upravljati ovlašćeni organ u okviru Ministarstva finansija. Centralni informacioni posrednik upravlja sistemom elektronskih faktura, odgovoran je za njegovo funkcionisanje I vodi registar informacionih posrednika. Subjekti javnog I privatnog sektora poslove u vezi sa izdavanjem, slanjem i primanjem elektronskih faktura mogu da povere informacionom posredniku koji poseduje saglasnost ministarstva nadležnog za poslove finansija.
Elektronska evidencija PDVa
Zakon uvodi i posebnu obavezu elektronskog evidentiranja obračuna PDV, dok će način i postupak elektronskog evidentiranja obračuna PDV u sistemu elektronskih faktura biti bliže regulisani podzakonskim aktima
Uvid u podatke iz ovog sistema će biti omogućen i poreskim organima, što će olakšati procese poreskih kontrola, kao i refakcija i refundacija pojedinih poreskih oblika.
Koji su rokovi za uvođenje elektronskih faktura?
Uvođenje elektronskih faktura će se odvijati u više faza:
Od 1. januara 2022. Godine
Od 1. jula 2022. Godine
Od 1. Januara 2023 . godine.